torsdag 1 april 2010

Lite Påskkul


Hej Bloggvänner
Här är lite kul för de små att göra under påsken:
http://www.kalvin.mu/   Här finns bland annat färgböcker att ladda ner och mycket mer.
http://festlek.se/info/lekkategori/barn
Många har sina syskonbarn eller vännersbarn i alla olika åldrar på besök över helgen.
Och här lite för oss blomster älskare :-D.
Med detta vill jag önsak er alla en underbart Glad Påsk :-D

Att välja rätt typ av blomma:

AKLEJA Djärvhet.
AKLEJA Ståndaktig kärlek.
AKLEJA: Djärvhet.
ALPROS: Ståndaktig kärlek.
AMARYLLIS: Skönhet.
ANEMON: Besvara inte min kärlek med hån.
APELSINTRÄD: Hopp om kärlek.
APELSINBLOMMA: Bröllopsfest, fruktbarhet
ASP: Det är för Dig jag skälver.
ASTER: Jag älskar Dig obotligt. Välkomsthälsning till främling.
AZALEA: Självbehärskning.
BACKSIPPA: Du har inga rättigheter.
BASILIKA: Bara genom ett närmande lär du känna mig. Värme, omvördnad.
BEGONIA: Varför svarar du inte?
BERBERIS: Dåligt humör, kan även betyda vi passar inte för varandra.
BJÖRK: I trädets skugga vill jag täffa Dig.
BJÖRKBLAD: Frihet.
BLÅBÄR: Hemlig kärlek är extra ljuv.
BLÅKLINT: Varje minne av dig höjer mig över livets vardagligheter.
BLÅKLOCKA: Beständig kärlek, följ ditt hjärtas röst.
BLÅSIPPA: Mitt hjärta brinner av kärlek till Dig.
BOK: Välstånd och framgång.
BRÄNNÄSSLA: Skilsmässa.
BUXBOM: Döm ej efter det yttre.
CEDER: Sryrka.
CITRON: Lev väl.
CITRONMELISS/
HJÄRTANSFRÖJD: Livskraft. Om dagen är Du i mina tankar, om natten i mina drömmar.
DAGLILJA: Behåll ett glatt sinne även i ålderdomen.
DAHLIA: Vågar jag närma mig?
DARRGRÄS: Upphetsning.
DILL: Kraft, styrka.
EKLÖV: Långt liv.
EKORRBÄR: Jag har länge älskat Dig.
ENBÄR: Min kärlek är så uthållig att Du till slut blir tvungen att älska mig.
FIKON: Erotisk blyghet.
FINGERBORGSBLOMMA: Håller Du av mig?
FLOX: Om Du vill fly världen så kom till mig.
FLÄDER: Skydd.
FÖRGÄTMIGEJ: Glöm mig aldrig.
GRAN: Ädla egenskaper.
GRODBLAD: Du förför mig ej.
GRÅBO: Glädje.
GRÄSLÖK: Jag kan inte motstå kärleken.
GUCKUSKO: Besegra mig och bär mig.
GULDREGN: Rikedom, även vila mot mitt bröst.
GULLVIVA: Ge mig nyckeln till ditt hjärta.
GURKÖRT: Livslust, mod och bringar tur.
GÅSÖRT: Hoppas på det bästa.
GÖKBLOMSTER: Låt mig inte vänta!
HALLONBLOMMA: Varje gång Du ser på mig växer min kärlek. Beundran.
HARSYRA: Du roar Dig medan jag förgås va smärta.
HASSEL: Försoning.
HAVRE: Blygsamhet.
HOTENSIA: Varför glömde Du mig?
HYASINT: Gryende kärlek.
HÄGG: Du förtrollar mig.
HÄSTHOV: Ditt rätta väsen kommer att framträda.
HÄSTKASTANJ: Lyx.
IDEGREN: Ha tålamod.
IRIS: Du har sårat mitt hjärta.
JASMIN: En enda natts lycka.
JOHANNESÖRT: Vill Du stilla mina tvivel?
JULSTJÄRNA: Renhet.
J.M. SÄNGHALM: Festen är över.
J.M NYCKLAR: Hur kan jag vinna nycken till Ditt hjärta?
KAKTUS: Låt inte det yttre vilseleda Dig.
KAMELIA: ilska! Det är Du skapt till.
KANEL: överflöd.
KAPRIFOL: Tviva ej på min kärlek.
KARDBORRE: Rör mig ej.
KASTTANJEBLOMMA: Jag ber om förlåtelse.
KATTFOT: Begrunda.
KLÖVER: Vänskap?
KROKUS: Livslust.
KRUSMYNTA: Splittrar avundsjukan vår vänskap?
KUMMIN: Misströsta inte.
KUNGSLJUS: Låt mig få en plats i Ditt hjärta.
KÖRSBÄR: Förförisk.
KÖRSBÄRSBLOMMA: När skall Du besvara min kärlek.
LAGERBLAD: Kärleken har segrat. Belöning.
LAGERBÄR: Du har min beundran men ej min kärlek.
LAVENDEL: Förklara Dig närmare.
LIGUSTER: Förbud.
LILJA GUL: Jag vill veta mer.
LILJA VIT: Vem kan skilja oss åt? Oskuld.
LILJEKONVALJ: Pröva mig innan Du dömer mig. Kvinnokraft. Oskuld.
LIND: Äktenskaplig familjelycka.
LJUNG: Skuld.
LOMME: Fattig men hoppfull.
LUKTÖRT: Är Din kärlek min?
LÖNN: Opålitlighet.
MAGNOLIA: Jag söker min lycka i naturen.
MALÖRT: Tvivel.
MEJRAM: Heder, lycka.
MISTEL: Tålamod. Jag väntar.
MOSSA: Vår hemlighet.
MURGRÖNA: Äktenskap, trohet.
MYNTA: Gästfrihet.
NARCISS: Grymhet, Du plågar mig.
NATT OCH DAG: Utan Dig är jag alltid ensam.
NATTLJUS: Jag vågar inte förklara dig min kärlek.
NATTVIOL: Ömhet.
NEJLIKA: Saknad.
NYPONROS: Varför undviker Du mig?
NÄCKROS: Visdom.
OLIVKVIST: Fred, vänskap.
OREGANO: Glädje.
ORMBUNKE: Låt mig komma Dig nära, var inte så sluten.
ORKIDÉ: Endast Du kan nå mitt hjärta.
OXTUNGA: Opålitlighet.
PASSIONSBLOMMA: Min kärlek till Dig överstiger allt förnuft.
PELARGON: Jag måste tala med Dig, men i hemlighet.
PERSIKA: Dina läppar inbjuder till kyssar.
PERSILJA: Jag tillåter endast att Du förälskar Dig i mig. Blygsamhet.
PIMPINELLA: Blod.
PINGSTLILJA: Lek med andras känslor.
PLOMMON: Jag är galen i Dig, också i mina drömmar.
POPPEL: Mod, nu eller aldrig.
PRÄSTKRAGE: Kan Du älska mig?
PÄRON: Giv mig hopp.
RALLARROS/ MJÖLKE: Har Din kärlek ett pris? Kan jag nå Dig?
RENFANA: Jag föraktar Dig.
RIDDARSPORRE: Taperhet.
RINGBLOMMA: Förtvivlan. Du oroar mig.
ROS PERSIKOFÄRGAD: Blygsel ,oskuld
ROS RÖD: Kärleksförklaring.
ROS SKÄR: Trofasthet, livslång kärlek.
ROS VIT: Oskuld, förlåt.
ROSMARIN: Vänskap, minnet (symboliserar harmoni i brudbuketten).
RUDBECKIA: Rättvisa
RÅG: Bildning, rikedom.
RÖLLIKA: Krig
RÖNN: Svek
SALVIA: Överge mig ej. Mitt hjärta bankar för Dig.
SKILLA: Du är inte så dålig!
SMULTRON: Som bäret är Din kyss.
SMÖRBLOMMA: Håll ut, vi återser varandra snart.
SNÖDROPPE: Mitt hjärta är rent.
SOLROS: Förnuft, framgång.
STRANDASTER: Eftertanke.
STYVMORSVIOL: Varför låter Du mitt hjärta lida?
SYREN: Vilken bild bär Du i Ditt hjärta?
SäV: Jag har förstått Dig.
TALL: Övervinner motgångar.
TIMJAN: Trofasthet, medkänsla.
TISTEL: Jag giver inte upp.
TROLLHASSEL: Förtrollning.
TULPAN RÖD: Kärlek.
TULPAN GUL: Hopplös Kärlek.
TUSENSKÖNA: Din skönhet bländar mig, jag har svårt att fatta mod.
TÅRPIL: Dina misstankar sårar nig.
VALLMO: Mitt öde vilar hos Dig.
VALNÖT: När Du kallar kommer jag.
VETE: Ja!
VINDRUVA: Vågar jag tro det?
VINBÄR: Jag är tystlåten.
VITSIPPA: Längtan efter värme, närhet.
ÅKERVINDA: Du trollbinder mig.
ÄPPLE: Frestelse, lockelse.
ÖGONTRÖST: Finner jag tröst i Dig?



skriv gärna en kommentar, väntar med spänning :-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar