söndag 9 maj 2010

Liseberg - Trädgårdsdagar

Äntligen var det dax att åka på den efterlängade Trädgårdsdagen på liseberg .
Frågade om Ingalill ville med, både Ingalill och hennes gubbe skulle med. Min gubbe kunde inte han måste förbereda för elektriken och trädfällaren som skall komma.

När vi kom fram var det helt tomt inte en kotte vid entren?? …….

När öppnar de undrade Ingalill?, om tio minuter säger jag.
Men det är ju helt tomt på folk. Förklaringen kan vara att i går regnade det och var kallt som bara den.
Tyvärr tycker jag att det blir mindre och mindra att se på och dyrare på Liseberg, det var mycket roligare de två första gångerna jag och Ingalill gick.
Det var lite mulet när vi kom men solen kom allt fram till sist.

Man kan tydligen köpa kryddor på burk numera .


Ingalills gubbe var som bortblåst ett tag, men vi hitta honom .


Det finns en hel del fina saker att se. Kolla in grinden. Jag fick med mig några tomat/gurkplantor och en balkanmalva och häng petunior.




Tack för en kanon trevlig dag på Liseberg Ingalill och Klasolof

skriv gärna en kommentar, väntar med spänning :-).

2 kommentarer:

  1. Trevligt med trädgårdsdag men synd att allt blir dyrare och dyrare!
    Ha en fin dag! / Irene

    SvaraRadera
  2. Skönt och andra sidan att ni inte behövde trängas. Och sovplatsen var ju ledig ;) Hälsn Mimi

    SvaraRadera