måndag 19 juli 2010

Äggplanta & Squash

I dag efter jobbet tog jag en sväng upp till Ingalill för att se på hennes squash som växer som om de hade betalt för det ….

Åååå visst växte det överallt … Vilken skillnad på min squashplanta och hennes???


Men å andra sidan är min äggplanta större än Ingalills .


Konstigt att det kan skilja så ofantligt på plantornas storlek. Inga-Lill planaterade dem samtidigt??
Vi gick en sväng runt Ingalills trädgård, wow tänkte jag först, här har inga sniglar fart fram, bara stora dumma rådjur som ätit på bland annat Ingalills kålrabbi.

Men, men, men vad är det för konstigt brunt på kålrabbin som Elvy planterat??? Bläääääääää dumma äckliga sniglar i massor……


Fram med häcksaxen och snipp, snipp…. å fy tänkte jag när vi gick in för att hämta oss kaffe.
Vill du se min squashplanta frågar jag Ingalill? jag har en bild i kameran. Ut med minneskortet in med det i Ingalills dator och se på fn, sitter det inte en SNIGEL -fn på min planta !!!!!



Ingalill har provat på att så Persiljerot?? den ser ut som en morot men smakar stark persilja, jätte god.

Jag fick med mig hem två fina squash. Tack Ingalill.


skriv gärna en kommentar, väntar med spänning :-).

2 kommentarer:

  1. Jag har konstaterat samma som du att växter växer hos olika människor på olika sätt. Vissa saker får jag helt enkelt inte att lyckas fast jag skulle stå på huvudet, fast det för någon annan nästan är ett ogräs. Och vice versa! Hälsn mimi

    SvaraRadera
  2. Har växer det så det knakar :)¨
    Håkan

    SvaraRadera