onsdag 9 juni 2010

Aaaaa Pumpa!

Inga-Lill varnade mig för att sätta pumpa frön i växthuset och absolut inte tre st.... OK! , så farligt kan det inte vara eller?


OK! Ingalill du kanske, men bara kanske har rätt. Inombords tog jag nog Inga-lills varning på alvar.

Jag hade som tur var redan planterat ut två av dem, puh!.
Bara på några dagar har den som fick stå kvar börjat att ta över växthuset.....



Fick plantera ut pumpan så att de andra växterna fåren chans till att komma fram :-D. Mina äggplantor som jag fick av Inga-Lill har börjat att ta sig, inte riktigt så stora som Ingalills blivigt men de är på gång :-P.
Hopp Och Hej i regnet.

skriv gärna en kommentar, väntar med spänning :-).

1 kommentar:

  1. fniss ja pumpan leve ett eget liv,,jag har lärt mej av mina misstag så i år hade jag den i en hink inne i vöäxthuset til en början ,,men i helgen åkte den ut för den växer som om den har betalt för det..Kul med äggplamntor där kan du få många fina goda frukter..grönsaker,
    ha en go dag kram Monica

    SvaraRadera